Ik ben Nelly Snelders, geboren Kouwenberg, voor de oudere Zeelsternaren onder ons, ik ben een dochter van Piet en Miet Kouwenberg van het Akkereind in Zilst.

Ongeveer 14 jaar geleden kreeg ik van mijn man Grard een gratis schilderles cadeau. Deze werd gegeven in de Uitwijk nabij het zwembad, genaamd TSC “met Verve” (teken- en schilderclub). Ik kon wel wat tekenen, bleek een vaste hand te hebben met schrijven en kalligraferen, maar schilderen had ik nooit gedaan. We werden geholpen door een ervaren schilderes, maar we mochten zelf bepalen wat we gingen maken. Na de aanschaf van wat acrylverf begon ik met goede moed aan mijn eerste schilderij.
Sindsdien ga ik iedere maandagmiddag naar de schilderclub die ondertussen in een ruimte bij de muziekschool wordt gegeven.
Schilderen is vrij ontspannen en het is leuk om verschillende stijlen uit te proberen.
Zo heb ik jaren geleden voor de 80ste verjaardag van mijn moeder een stilleven gemaakt (zie foto rechts) zo creëer je een persoonlijk cadeau.

Na verloop van jaren en een schilderworkshop ben ik de uitdaging aangegaan om de Beatles op doek te zetten.

Ook vind ik abstract wel leuk om te doen maar graag werk ik wel met een voorbeeld en dan geef ik er mijn eigen draai aan.

Voor mijn zoon Joost heb ik ook een persoonlijk cadeau kunnen maken in de vorm van een schilderij van Dave Grohl van de band Foo Fighters waar hij fan van is (zie foto rechts). Leuk om te geven en leuk om te ontvangen.

Onze uitnodiging voor ons 40-jarig huwelijk hebben wij ook verpakt in een klein schilderijtje en dat sloeg goed aan.

Hierdoor kan ik stellen dat schilderen een leuke hobby is, je fleurt je eigen huis op maar je kunt er ook een persoonlijk cadeau van maken en dat wordt goed gewaardeerd.

Nelly Snelders