Beste leden van Seniorenvereniging KBO-Zeelst,

Wij, Anneke en Martien Spiegels, 70+, zijn, nadat wij 40 jaar beroepsmatig op de binnenwateren gevaren hebben in Veldhoven-Zeelst komen wonen. Onze dochter woont hier en zo kunnen wij indien nodig elkaar helpen.

Wij komen allebei uit een schippersgezin. We hebben  40 jaar samen gevaren op een binnenvaartschip en hebben door heel Nederland ,België en een klein stukje Noord-Frankrijk gezworven met allerlei ladingen. Vanaf het water zie je heel goed hoe mooi Nederland is, want je vaart heel vaak door natuurgebieden op mooie rivieren en door mooie oude steden en dorpen.

Nadat we hierin 2008 zijn komen wonen heb ik nog 11 jaar gewerkt op de sluizen en op de veerponten over de Bergsche Maas.

Heel vaak, als we dan ergens lagen, maakten we een mooie wandeling of fietstocht. Toen we hier gingen wonen hebben we het fietsen en wandelen weer opgepakt. Je bent hier snel in de prachtige natuur.  Daarom heb  ik mijn hobby filmen en fotograferen weer  opgepakt. Hier in Veldhoven heb ik een cursus “films monteren” gevolgd en heb ik mij daar verder in verdiept.

Ik heb daar  veel plezier in. Ook maak ik vaak filmpjes van de reisjes die we met de KBO maken en die worden dan op de site van de KBO-Zeelst gezet. Aan die reisjes beleefden we veel plezier. We hopen dat de reizen snel kunnen worden hervat.

Anneke heeft altijd veel gehandwerkt en dat doet ze nu ook nog, ook machinaal. Ze maakt prachtige voorstellingen. Voor de KBO heeft ze ook een afbeelding gemaakt op het vaantje dat “vroeger” regelmatig op de tafel van het bestuur hing.

Verder gaan  we geregeld fietsen en wandelen met  de KBO-Zeelst. Daardoor  hebben we veel Zeelstenaren leren kennen, wat we heel leuk vinden.  Verder maken  we wandel en fietsroutes,  voor ons zelf en voor de KBO.  Ook brengen elke maand de ONS en de Rustverstoorder rond.

We vervelen ons niet.

Het is heel leuk om hier te wonen. we voelen ons hier thuis.

Groetjes aan allen van

Anneke en Martien.

De pen wordt volgende keer opgepakt door Frans van der Heijden.